Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Contagion Engine

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Rare Scars of Mirrodin Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 8
17,95
 -
24,95
Contagion Engine | Scars of Mirrodin

 Op voorraad 

€ 17,95 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 24,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
7-2-2012 17:48:00

Ik haat mijn brein voor het feit dat ik niet kan kiezen en al heb ik besloten dat er daarna, na een tijdje ik er weer twijfels over krijg -_- iemand die me kan helpen? deze of Bloodline Keeper in hier , of allebei en iets anders er toch uit? ik weet het echt niet meer -_-

26-1-2012 20:42:00

ik speel deze ook in mijn Experiment Kraj EDH...
tegelijkertjd mijn beesten grandioos oppompen en die van de pponent afzwakken

Premium lid Evert (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-5-2011 23:10:00

Deze kaart had ik vanavond toevallig samen met een Conversion Chamber op tafel liggen (had het deck op een sealed toernooi gemaakt). Werkte heel goed. Ik hoefde geen counters met mijn Chamber meer te maken en kon elke keer een Golem op tafel leggen in plaats van een per twee beurten. Ook had ik nog een Glint Hawk in het deck, waarbij ik als 'straf' voor de lage manakosten van de Hawk een artifact terug naar mijn hand moest halen :-).

Overigens vermeerderd de Contagion Engine ook de counters bij players, dus ook de poison counters!

16-4-2011 12:22:00

Best een goeie kaart,
Je zoekt hem met Treasure Mage,
Beukt hem hard het veld in, alle creature van je tegenstander krijgen een -1/-1 counter en voor 4 mana druk je er nog eens 2 van die -1/-1 dingen bij.. ik zeg doen

Misschien is deze kaart ook wel leuk met Soul Snuffers kan je veel dingen ineens vernietigen

3-3-2011 18:41:00

Liever dat zijn creatures doodgaan (dus krimpen) dan dat die van mij groeien. Dan heb je toch minder tegenstand denk ik. Maar uiteindelijk heb ik het liefst gewoon beide.

Noujah niks? Ze leggen beide gewoon veel +1/+1 counters.

13-2-2011 13:48:00

ik denk dat jelle bedoelt dattie leuk zou zijn met ajani OF steel overseer... ajani en steel overseer doen samen niks

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-1-2011 09:45:00

Ik snap de combinatie van Steel Overseer, Ajani Goldmane en deze niet. Ja, oké, je tegenstander's creatures krimpen en de jouwe groeien. Maar dat lijkt me min of meer hetzelfde als óf de jouwe groeien óf de zijn krimpen.

Deze moet je echt met Venser, the Sojourner spelen. Die bounced dit ding elke beurt, zodat hij weer counters legt! Elk nieuw beest krijgt pijn!

30-11-2010 22:00:00

Heel leuke kaart met Ajani Goldmane en Steel Overseer.

14-10-2010 12:06:00

@ bode, awsometongue smile. Dat is best wel sick

Bode (56) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-10-2010 16:10:00

Extra divinity counters met de Myojin bende voor stijlpunten winking smile

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-9-2010 16:52:00

Dit is een rare die in een intropack zit (Deadspread).

Bron: hier

Oracle

Artifact 

When Contagion Engine enters the battlefield, put a -1/-1 counter on each creature target player controls.
4, T: Proliferate, then proliferate again. (You choose any number of permanents and/or players with counters on them, then give each another counter of a kind already there. Then do it again.)

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werkt proliferate?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
You can choose any player that has a counter, including yourself.

1/1/2011
You can choose any permanent that has a counter, including ones controlled by opponents. You can’t choose cards in any zone other than the battlefield, even if they have counters on them, such as suspended cards or a Lightning Storm on the stack.

1/1/2011
You don’t have to choose every permanent or player that has a counter, only the ones you want to add another counter to. Since “any number” includes zero, you don’t have to choose any permanents at all, and you don’t have to choose any players at all.

1/1/2011
If a permanent chosen this way has multiple kinds of counters on it, only a single new counter is put on that permanent.

1/1/2011
Players can respond to the spell or ability whose effect includes proliferating. Once that spell or ability starts to resolve, however, and its controller chooses which permanents and players will get new counters, it’s too late for anyone to respond.

1/1/2011
As Contagion Engine’s activated ability resolves, you’ll complete an entire proliferate action, then you’ll complete a second proliferate action. You may choose different players and/or permanents, or different counters on those permanents, when you proliferate the second time.

1/1/2011
Players can’t respond between the first and the second proliferate actions.

Decktips